ציוד משרדי שכל משרד צריך

By | אוגוסט 18, 2017

ציוד משרדי לעסקיםכל חברה או עסק, יהיו גדולים או קטנים, אפילו אם חלק מהתנהלותם מתבצעת בצורה וירטואלית וממוחשבת – תמיד יזדקקו לציוד משרדי לביצוע המשימות השונות. הרי קשה עד בלתי אפשר להתנהל במשרד ללא עטים, פתקים ומחברות לכתיבה ונייר להדפסה.

אמנם התחלנו את המאמר עם תיאור של ציוד משרדי בסיסי כגון עט ונייר, אך עכשיו נתייחס גם לציוד היותר "כבד". אי אפשר לדבר על ציוד משרדי לעסקים בלי לדבר על מחשבים. בכל משרד יש אחד לפחות, אפילו במשרד ביתי יש לפחות מחשב אחד, לפעמים אפילו המחשב הבודד מחובר אל שני מסכי מחשב. כמובן שנלווה אל המחשב ציוד היקפי כמו מודם-ראוטר, מקלדת, עכבר, ועוד.

ציוד היקפי נוסף שאפשר למצוא בכל משרד ראוי לשמו היא המדפסת. כולנו שולחים אימיילים ומבצעים פעולות רבות באופן מקוון ודיגיטלי בלבד. ובכל זאת, אין עדיין תחליף למדפסת טובה, שלפעמים מגיעה יחד עם פקס וסורק שגם להם עדיין יש שימושים חשובים בימינו. בחזרה למדפסת – במשרדים גדולים בעלי שימוש גבוה במסמכים מודפסים, לרוב ניתן למצוא מכשיר משולב משוכלל ומתקדם טכנולוגית אשר מציע את הטוב מכל העולמות: מדפסת, מכונת צילום ופקס במכשיר אחד. מכשירים אלו דורשים אספקה של ראשי דיו / טונרים תואמים לצד אספקה שוטפת של נייר למדפסת.

ציוד משרדי לכתיבה, הדגשה, מחיקה…

בואו נחזור לדבר לרגע על כלי כתיבה. משרד נורמלי לא יכול להתקיים בלעדיהם – כלי כתיבה כגון: עטים, עטים צבעוניים, מרקרים, עפרונות, מחקים ומחדדים. גם טושים מחיקים וספוג נחוצים אם יש במשרד לוחות מחיקים. ציוד משרדי נוסף שמומלץ שיהיה בהישג יד כולל טיפקס, מספריים, מחורר דפים, מהדק סיכות ושמרדפים (ניילוניות למסמכים). במשרדים בינוניים ומעלה (הכוונה לגודל והיקף פעילות) לרוב נעשה שימוש בחותמות. חותמת משרדית צריכה לכלול את התאריך, ואת השם והתפקיד של בעל התפקיד.

האם זה הכל? לא ממש. משרדים הם בית לציוד רב. עדיין לא דיברנו על ציוד הכרחי כגון שולחנות כתיבה וכיסאות עבודה, ציוד היקפי לחדר ישיבות כגון מקרן או מסך LCD לחדר הישיבות. בנוסף ישנה חשיבות לפריטים כגון גופי תאורה מתאימים, רצוי מתכווננים כדי שהעובדים יוכלו לווסת את רמת התאורה בעמדה שלהם. גם אף פעם לא מזיקים וילונות יפים או שטיח ראוי לשמו. מבחינת אווירה במשרד כדאי שיהיו כמה עציצים ירוקים שישדרו רוגע ונעימות.